Tilbakemeldinger fra våre gjester

• positive review  Fantastisk opplevelse på safari i Masai Mara! HibiscusReiser var veldig imøtekommende for våre ønsker og raske på å svar på de spørsmålene vi lurte på! Veldig bra service helt fra vi ønsket å bestille reisen frem til avreise fra Norge🐘🦏🐊🦒🦛🐃🦓🐆

Katrine Fugleberg Avatar Katrine Fugleberg
    August 5, 2019

positive review  Moren min og jeg dro på en jentetur med safari i Masai Mara Kenya og senere sol og strandferie i Zanzibar. HibiscusReiser la opp et helt fantastisk opplegg slik at vi under hele reisen følte oss trygge og godt ivaretatt. Videre fikk vi alltid raskt svar på evt. forespørsler vi hadde! Anbefaler HibiscusReiser på det sterkeste🌸😊 Tusen takk for en helt fantastisk tur, skreddersydd etter våre ønsker! Mvh, - Anne og Marlene

Marlene Anette Avatar Marlene Anette
    August 3, 2019

positive review  Hatt en uforglemmelig ferie arrangert av HibiscusReiser, startet med safari i Masai Mara på Loyk Luxury camp og avsluttet med en uke på Diamond Mapenzi Zanzibar, sitter igjen med mange nye minner og ikke minst inntrykk. Virkelig å anbefale 👌👍

Nils Magnus Eikeland Avatar Nils Magnus Eikeland
    July 27, 2019
  • positive review  Fantastisk safari i Masai Mara hvor vi var på to forskjellige steder og massevis av opplevelser og supre guider 😄. Så var det til Zanzibar og nydelig strandferie og nye opplevelser 😄. Kunne ikke vært bedre😍!

Kristin Bjerre Karlsen Avatar Kristin Bjerre Karlsen
    August 29, 2018

positive review  Hadde en fantastisk tur til Kenya med safari i flere former, samt badeferie på Zanzibar etterpå alt satt sammen av Hibiscusreiser. Absolutt alt gikk som det skulle, med kjekke guider og strålende flotte overnattingssteder. Anbefales!

Joachim Lyse Avatar Joachim Lyse
    August 25, 2018

positive review  Turopplegg, service, vennlighet og oppfølging

Tor Erik Kvisle Avatar Tor Erik Kvisle
    August 19, 2018
  • People always tells you about Africa ... just book with Hibiscus Reiser and get the real experience.

Jack Maina Avatar Jack Maina
    May 3, 2018

Fantastisk reise med safari i Tanzania og avslapning på Seychellene �

Marte Leinæs Torneby Avatar Marte Leinæs Torneby
    September 13, 2017

Flott tilrettelagt tur etter våre ønsker ti Kenya og Seychellene. Dere gjorde en kjempejobb, igjen ☺�

Rolf Gran Andreassen Avatar Rolf Gran Andreassen
    September 3, 2016
  • Meget bra planlagt og tilrettelagt tur til en perfekt bryllupsreise med mange gode minner!

Kristin Engh Avatar Kristin Engh
    July 4, 2016

travel with HibiscusReiser and discover the undiscovered

Jackson Mwangi Avatar Jackson Mwangi
    May 25, 2015

I like.

John Thomas Wiborg Avatar John Thomas Wiborg
    October 26, 2013

Cape Town & Garden Route med safari
For et fantastisk reisemål. Vi er overveldet! Alt svarte til forventingene- til og med klimaet som lå på mellom 15-20 grader. Vi fikk overlevert vår leiebil som avtalt. Hotellet i Cape Town var 3* og relativt enkelt, men det informerte dere jo også om. Servicen der var veldig bra. Cape Town var spennende med mye å se og gjøre.  Vi skal tilbake til Sør-Afrika!. Vi var veldig godt fornøyd med oppfølgingen fra HibiscusReiser. Vanligvis hører man ikke mer etter at siste giro er betalt. Det var ikke tilfelle med dere. Vi fikk mail og oppfølging helt til avreise. Veldig god service.
L.G.

Sør-Afrika, Zimbabwe og Botswana, overland gruppereise
Jeg var meget meget godt fornøyd med oppfølgingen fra HibiscusReiser og reisen svarte absolutt til forventningene. Vi hadde veldig gode guider og jeg gir topp karakter til begge. Godt samhold i gruppen.
T.W.

Kenya og Seychellene
Alt var perfekt. Vi ble godt tatt imot og godt ivaretatt. Vi hadde meget bra bosteder, Eagle View Camp i Masai Mara og Little Governors Camp. Ballongtur over savannen er et MUST. Det var helt fantastisk.  På Seychellene bodde vi på Silhouette Hilton Hotel. Vi hadde strandvilla og det anbefales.
Carlsen

Kenya og Mombasa
Takk for et fantastisk opplegg! Vi var fornøyde med alt! Vi fikk fantastisk god service fra HibiscusReiser. Ferien svarte så absolutt til forventingene, og aldri har vi opplevd bedre service. Guiden vår på safari i Nakuru og Masai Mara var kunnskapsrik og veldig hyggelig.  Vi skal tilbake!
M.B. & S.

Kenya og Zanzibar
Fantasiske reisemål! Varmt og nydelig. Vår sjåfør/guide på safari, Michael, var helt fantastisk. Vi møtte mange hyggelige mennesker på alle overnattingsstedene og har absolutt ingen negative bemerkninger. På Zanzibar hadde vi en flott guidet tur i Stone Town.  Vi er veldig fornøyde med dere som turoperatør og skal definitivt tilbake. Topp score til dere og vel så det!
Rolf

Takk for topp service. Vi ble tatt godt imot, og guiden vår på safari Masai Mara, Moses, var pefekt.  Vi hadde et supert safari og alt var tilrettelagt for oss. Vi var veldig fornøyde med hele turen. Takk for at dere var fleksible og endret bestillingen vår i siste liten da vi ønsket dette. Takk for tilgjengelighet og trygghet. Litt problemer pga flyforsinkelser men alt i alt er vi super fornøyde. Vi har hatt en fantastisk tur med mange inntrykk. Takk for et flott opplegg.
Nils Bringedal m/familie

Tanzania og Zanzibar
Vi hadde et fantastisk safari med en suveren guide, Michael. Han var dyktig og sympatisk. Vi var spesielt imponert om Kati Kati Camp i Serengeti.  Oppholdet på Zanzibar, på Hotel Karafuu var også meget bra. Vi har aboslutt ingenting å utsette på noe. Alt klaffet fra start til slutt. Ingen forsinkelser. Takk for en fantastisk ferie - vi har anbefalt dere til flere!
Mette og Rune

Kenya safari og Zanzibar
Bra informasjon og tilgjengelighet før reisen. På safari i Masai Mara, Kenya bodde vi på Basecamp Explorer og Eagle View Camp . Vi falt pladask for disse stedene. Folket var fantastiske. Øko-fiolosofien er helt topp og stedet svarte til forventningene. Rolig, god atmosfære og spennende aktiviteter. Høystandard på innkvarteringen. Svært hyggelig betjening og kunnskapsrike safari guider. På Zanzibar bodde vi på Gold Zanzibar Hotell - luksusferie med masse god mat pg hyggelig betjening. Vi dykket, besøkte en krydderfarm, og fikk en spesiell opplevelse da guiden tok oss med hjem til sin tante! Vi gir topp score på denne reisen.
Meland.

Safari Tanzania og Zanzibar
Hei og tusen takk!
Vi har akkurat "landet" etter at vi kom tilbake til Norge igår morges etter en fantastisk tur med utrolig mange, flotte opplevelser og kontraster. Dere hadde lagt opp en utmerket tur som fungerte veldig bra. Vi møtte blide, vennlige og hyggelige mennesker som var tilstede punktlig og imøtekommende. Overnattingsstedene var vi veldig fornøyd med, spennende med teltleir og ellers fine lodger. Guiden vår i nasjonalparkene var kunnskapsrik, blid og omsorgsfull. Han var veldig innstilt på at vi skulle se så mange spennende dyr som mulig, og det var tydelig at dyrene sto hjerte hans nært. Ankomst Zansibar var en kontrast, hyggelig hotell med flotte bademuligheter. Natt til mandag opplevde vi en voldsom storm med kraftig tordenvær, og alle arbeidet det de kunne for at gjestene ikke skulle lide noen nød. Verste storm på mange år og kom helt uanmeldt. Her møtte vi svært enkle forhold i landsbyen, men bare smil.
Ville bare takke så mye umiddelbart for den fine turen dere har planlagt.. En opplevelse for resten av livet.
Hilsner Grethe og Jens

Safari i Kenya og Seychellene
Tusen takk for at dere hjalp oss med vår afrikareise. Vi har hatt en fantastisk tur, og sitter igjen med mange inntrykk. Seychellene var pent med mange postkort-strender, men vi er alle enige om at Kenya toppet de fleste av våre forventninger: Overnattingssteder, sjåfør/guide og opplevelser. Vår guide, Joe, tok godt vare på oss, og hadde massevis av kunnskap om natur, dyr og Kenya generelt. Vi var enige om at det var en fin sammensetning og rekkefølge i opplegget: Aberdares, Lake Nakuru, Masai Mara. Vi så masse dyr og ballongferden var et høydepunkt. Dersom vi skulle gjort noe annerledes, ville vi hatt enda et par dager med safari. Men det betyr vel bare at vi må reise tilbake en gang :-). Nå gjenstår det bare å samle alle inntrykk og sortere hundrevis av bilder
Kristin D.

Safari i Tanzania
Fantastisk reisemål! Ferien svarte til forventingene og mer til! Klima var som forventet - som en deilig norsk sommer. Vi ble så godt tatt imot. Guiden vår, Lazarro var bare fantastisk. Kunnskapsrik, behagelig, morsom, interessant! Flott bekjentskap! Standarden på bostedene var veldig bra, og teltcampen, KatiKati i Serengeti, var høydepunktet, men de andre stedene var også supre.  Ingenting negativt å påpeke. Alt var bare topp! En opplevelse for livet! Tusen takk!
Christina

Safari i Tanzania med badeferie på Zanzibar
God service og god oppfølging. Tanzania er flott. Vi hadde en god guide/sjåfør på safari og ble vennlig tatt imot overalt. Vi fikk en ferie som var bedre enn forventet. Guiden gjorde alt han kunne for at vi skulle ha det bra, og var fantastisk flink og pliktoppfyllende. Dere i HibiscusReiser gjorde en kjempejobb med å sette sammen reisen vår og følge opp. Vi har vært i Egypt tidligere, men dette var mye bedre! Etter dette blir et bare safari på oss! Takk for kjempegod service og oppfølging, Venke. Vi kommer til å anbefale deg videre!
Wenche A.

Safari i Kenya, badeferie på Zanzibar
Absolutt tilfredsstillende og god service både før reisen og under selve turen. Svarte helt klart til forventningene. Vi ble veldig bra tatt imot på reisemålet. Reiste i liten, internasjonal gruppe, og bostandard var som forventet; Enkel med med privat dusj og toalett i alle telt. Vil spesielt fremheve opplevelsen av å se ville dyr i sitt rette element. Fantastisk! På Zanzibar så vi delfiner, og hadde snorkletur til Mnemba Island som var helt topp. Gikk tur med guide på stranden mens det var lavvann og fikk se mye forskjellige dyreliv der også, som vi syntes var flott å ta med seg.
Laila og Åge

Safari i Kenya
Fantastisk reisemål. Flotte bosteder på safari, gjestfrie mennesker. Sjåføren vår, Sammy, var fantastisk. Turen var meget vellykket - oppholdet i Samburu var flott. Dette var meget vellykket for vår del!
Bjørn T.

Reise til Sør-Afrika, Namibia, Botswana og Zimbabwe
Vi fikk meget god og personlig service fra HibiscusReiser. Vår familie besto av 6 voksne og turen var 3 ukers overlandtur i spesialbygget truck i regi av NOMAD. Vi var meget fornøyd med reisemålene, og det svarte til forventningene med varierte opplevelser og nesten hver eneste dag hadde topp attraksjoner. Standarden på bostedene var overraskende bra og langt over hva vi hadde forestilt oss, Først og fremst god hygiene. Bare et par steder i Botswana var det noe enklere standard. Vil spesielt fremheve naturopplevelsene underveis. Okavango Delta toppet nok i så måte. Vi reiser gjerne med dere igjen.
Magne S. m/familie

Kenya og Zanzibar
Vi fikk veldig god service fra HibiscusReiser - alltid raske og imøtekommende. I alle år har vi hatt en drøm om Øst-Afrika og reisen overgikk alle forventninger! Vi ble godt tatt imot på reisemålet, og guiden på safari var veldig høflig, flink og serviceminded. Bostandarden var gjennomgående god alle steder, god mat, god service, rent, imøtekommende personale. Guiden vår "gjorde" Kenya-turen! Vi reiser gjerne med dere igjen - kanskje Namibia, Gambia, Senegal neste gang? Vi er svært fornøyde og vil for alltid huske denne turen. All service fra HibiscusReiser har vært glimrende fra før vi bestilte, etterpå, i forhold til betaling, oppfølging på reisen m.m. Ferien var den beste i vårt liv! Tusen takk for en uforglemmelig tur - vi vil anbefale dere varmt til alle!
Ingrid m/familie

Sør-Afrika med Kruger og Cape Town
For oss var dette et ukjent reisemål, og kontratene var store! Vi opplevde flott og spennende natur i Kruger. Fint prisnivå, meget god informasjon fra HibiscusReiser, utmerket service på reisemålet, kunnskapsrike og vennlige folk. Thanda Nani Game Lodge i Kruger var enkel, mens Cape Royal Hotel i Cape Town virkelig var prikken over i`en. Luksus! Vi fikk tett og god oppfølging hele veien, fra første forespørsel til reise og underveis. Profft opplegg! Vi kan absolutt tenke oss å reise med dere igjen - kanskje til et annet afrikansk land, men også Sør-Afrika!  Vi fikk et meget godt inntrykk og anbefaler dere gjerne til andre.
Tor Gunnar med familie

Safari i Kenya og badeferie på Seychellene
Vi er nå på vei hjem og det passer bra å summere opp litt av våre opplevelser.
Safarien var en fantastisk opplevelse; vi fikk se utrolig mange dyr. Av de 5 store fikk vi ikke se Leoparden men vi fikk se en Gepard (cheeta). Løver og elefanter fikk vi se flere ganger og på nært hold. Neshorn fikk vi også med oss. Det ble mye bilkjøring og veien inn til Masai Mara var i dårlig forfatning (siste 1 1/2 t). Det var likevell interesant å reise gjennom Kenya med bil og oppleve de lokale forholdene og det fantastiske landskapet. Det var også artigt å oppleve et besøk i en Masai landsby. Innkvarteringen på safari reisen var meget bra og maten var også bra. Guiden vår, Charles, gjorde en kjempejobb. Han fant masse dyr og han var dyktig til å ta seg frem; veiene var til tider svært dårlige grunnet kraftig regnvær. Vi hadde regn hver dag, ikke normalt på denne tiden hevdes det, men vi var svært heldige med været på våre game drives. På Seychellene tok vi en dags utflukt til to av de andre store øyene og fikk med oss båtturer og fantastiske strender + en god del historie. Hotellet vi bodde på låg fantastisk fint til, midt på en utrolig fin sandstrand. Rommene var noe slitt, men omgivelsene gjorde opp for det meste. Utearealet var sjarmerende med en bar/restaurant i det fri ved stranden. Betjeningen var hyggelig. I baren var det musikalsk underholdning hver kveld og et par dager var musikken kjempefin (dyktige musikanter). Maten var usedvanlig god, vi spiste mye fisk (mest Red Snapper). Vi spiste et par ganger på en restaurant like i nærheten, La Plage, og her var maten og vinen utsøkt og betjeningen veldig hyggelig. Opplevde også å se fiskerne dra inn en stor not på stranden med dagens fangst.Siste helgen var det en festival i området med masse forskjellige sportsaktiviteter og tilhørende festing. Agentene dere bruker gjorde en fin jobb og fulgte oss opp. Vi følte oss trygg på at vi hadde noen å kontakte dersom behovet oppstod. Alt i alt er vi meget fornøyd med ferien; kombinasjonen safari i Kenya of badeferie på Seyschellene kan absolutt anbefales.
Roald S.

Tanzania Safari
Tusen takk,for en fantastisk tur til Tanzania!
Kvaliteten på bostedene var meget bra, dette. Dyretettheten var veldig stor,så jeg mener kanskje vi så mer enn det vi kan ønske oss. Guidene holdt veldig høy kvalitet,var veldig informative,og utrolig bra!Vi er fornøyd med KLM, opplegget, reisen,og måten vi ble tatt vare på.Takker for en KJEMPETUR.
Mvh Anne/Jørn

Sør Afrika med Garden Route, Kruger og Cape Town
Vi fant Hibiscus-reklame på nettet under jakt på alternativ turoperatør, og ble møtt med interesse og stor entusiasme for oppgaven.  Perfekt kommunikasjon. Reisemålet var gitt på forhånd og vi fikk anledning til å "skreddersy" reisen. Forventningene ble mer enn innfridd.  Alle 13 var svært tilfreds med opplevelsen. Mars/april er høst.  Fint vær i Mpumalanga, mer skiftende i Eastern Cape med noe  regn og sterk vind, men vi følte at det klarnet opp når det var viktig for oss! Temperaturer 26-20 C.  Behagelig. Vi ble møtt av Johan Brits i Johannesburg.  Han er en varm, jovial og sprudlende kar som synes å kose seg sammen med gjestene sine.  Alltid blid og forekommende og en "krovert" av rang!  Vi hadde også Pat, Washington og Sean som guider under oppholdet i Kruger.  Alle var dyktige og trivelige å være sammen med.  De er nok alle typiske safariguider og holder seg til den sektoren, uten å si for meget om historie og politikk o.l. og det var for så vidt ok.  Vi var jo i safariland for å se natur og dyreliv!

I Port Elizabeth ble vi møtt av Renier Schoeman og sjåfør Roy. Bedre reisesleder enn Renier skal man lete lenge etter.  Han ble etter hvert som et familiemedlem.  Alle elsket ham for hans humor, omtanke og interesse for hver enkelt av oss. Dette i tillegg til en ubesværet og fengende måte å fortelle på.  Han pugget våre navn og oppdaget snart den enkeltes behov og særlige ønsker og fant glede i å prøve å tilfredsstille oss.  Han diskuterte endringer i opplegget med oss når situasjonen tilsa det og respekterte alltid våre meninger. Han får blank sekser med stjerne!  Roy var en stø og rolig sjåfør som ikke sa så mye, og som vi også ble veldig glade i.  Ikke et øyeblikk følte vi oss engstelige under kjøringen. Blank sekser til ham også!
Vil fremheve spesielt besøket i Trout River Falls: Idyllisk beliggenhet, gode hytter med bra funksjonalitet, hyggelig vertskap, god mat.  14-åringene våre badet ved "The Falls". Litt kaldt vann, men de var lenge uti!
Thanda Nani Game Lodge i Kruger var Johans Lodge. Herlig sentralbygning hvor vi spiste og koste oss. Veldig god mat, herlig betjening og god stemning.  Bading der også i pool med et lite vannfall som minnet ørlite grann om Pamukkala!
Kelway Hotel i Port Elizabeth er en trebygning i tradisjonell stil.  Rommene er komfortable, restauranten romslig og trivelig.  Vi hadde en meget vellykket familiemiddag der med 24 deltagere.  Med velkomstdrink, buffetmiddag med vin/øl/cola og kaffe og kaker kom det på  3430 kroner! Bra hotell hvor jeg tror alle rom har utsikt over byen og havet. Graywood Hotel i Knysna var vel litt trist.  Kanskje var det været.  Det regnet og vi sto over båt-turen neste dag.  Som erstatning for båtturen fikk vi besøk i en naturpark med løver og lemurer og mange kattedyr i nærheten av Oudtshoorn.  Ungene fikk også ri på struts på strutsefarmen.  Full fart! Boulder's Hotel i Oodtshoorn er meget moderne, ganske nytt.  Flotte rom, pool, badestamp.  Et fint lite hotell. Så kom vi til Cape Town og Cape Sun Hotel i Strand Street.  Et flott hotell med gode rom, super mat og igjen flott betjening.  Sentral beliggenhet og gratis shuttle buss til Waterfront som vi flittig benyttet.  Flott utsikt mot fjell eller havn fra de øvre etasjene eller heisene (32. etasjer!). Vi fant et utrolig gunstig prisnivå.  Vi ble aldri utsatt for forsøk på svindel.  All betaling foregikk ryddig og uproblematisk. Alle vi kom i kontakt med, svarte som hvite, var blide og forekommende, kanskje unntatt noen ganske få tiggere som vi ble bedt om å ignorere. Vi var også glade for at butikkene på Waterfront var åpne selv om det var påske og helligdager.  Livet der var trolig enda livligere enn vanlig pga tilstrømming også av folk fra provinsen og andre deler av Sør-Afrika.  Vi hadde veldig god kontakt med deg Venke, og reiser gjerne med Hibiscus igjen! Hvor?  Aner ikke, men kanskje tilbake til SA igjen? Denne reisen gikk veldig bra, alt stemte, vår mulige engstelse var helt ubegrunnet. Alle deltagerne var begeistret og fikk et minne for livet, og det var hensikten! Du kan sende oss forslag fra tid til annen og friste oss, og kanskje biter vi på. Jeg gir turen en full score!
Hilsen Sally-Ann og Narve

Kenya Safari og Seychellene
Vi fant dere på internet, og opplevde fantastisk super service da vi skulle bestille. Hele reisen var flott lagt opp og vi hadde et supert hotell på Seychellene. Alt fungerte som det skulle! Ephelia Hotell på Seychellene var et drømmested! Vi hadde bestilt juniorsuite men ble oppgradert til egen villa med svømmebasseng! Vil spesielt fremheve det positive med kombinasjonen safari og Seychellene. Pga super service fra Venke, kan vi gjerne tenke oss å reise med dere igjen. Hun gjør en kjempejobb. Alltid tilgjengelig og raske svar. Har aldri oppplevd lignende service. Blomst til deg fra oss, Venke!
T. Kinnerød m/familie

Sør-Afrika, Botswana, Zambia, Zimbabwe, Malawi, Tanzania
Veldig bra service fra deres side før reisen, som var utrolig interessant og spennende. Desember og januar er regntid, men vi hadde fint vær! Vi ble godt tatt imot av Nomad, som hadde forekommende og flinke guider. Vi bodde i hytter og lodger, som ikke var luksuriøse, men helt OK. Oppholdet i Okavango Delta var strålende og helt spesielt! Vi reiser veldig gjerne med dere igjen - kanskje til Mosambik?
A. Ofstad.

Familieferie Safari i Kenya og badeferie i Mombasa
Reisemålene under safari i Lake Nakurtu, Aberdares og Maasai Mara var alle unike. Vi var meget godt fornøyd med guiden på safari, som var meget kunnskapsrik og en god sjåfør. God standard på bosteder. Litt enkle forhold på The Ark Lodge i Aberdares National Park, men rent og ordentlig. Vi hadde forventet en lavere standard under safari enn på badeferie og var derfor fornøyd med de ulike bosteder med hvert sitt særpreg (Flamingo Hill tented Camp og Mara Simba Lodge). Vi var også godt fornøyd med badeferien på Southern Palms Beach Hotell. Dette ble en svært opplevelsesrik ferie for familien hvor vi ble meget godt tatt vare på av vår sjåfør Wilson.
Ingar Tranum og Anne Marit Arnegaard

Safari i Kenya og badeferie Mombasa
Vil bare takke for et kjempefint opplegg! Vi har hatt en veldig fin tur! Safari guiden vår var alle tiders og vi tror vel ikke vi kunne fått noen bedre! Lodgene vi bodde på var kjempefine, servicen utrolig bra og når vi da i tillegg var heldige med hva vi fikk se på game drives (safari), så ble dette en opplevelse for livet. Oppholdet vårt på Southern Palms Beach Resort var vi også veldig fornøyde med! Dette er noe vi definitivt kommer til å anbefale til andre og vi kommer til å ta turen igjen selv også!
Bjørn Tore Frantzen

Rundreise, Sør-Afrika og Mosambik
Reiste i liten internasjonal gruppe med Sunway Safaris, arrangert av HibiscusReiser, fra Johannesburg til Mosambik. Informasjon før reisen var meget god. Standard på bostedene var vekslende, fra enkle til luksus. Våre personlige favoritter ble Maputo og Inhambane i Mosambik. Snorkling og kayaking i Kosi Bay var kanskje noe påvirket av sterk vind og strøm.  Vi kommer gjerne tilbake, og da vil vi besøke Bazaruto i Mosambik! Vi ønsket en variert ferie med smakebiter fra ulike områder. Vi var innstilt på en enkel reise, og synes vi fikk masse ut av reisen. Alt var veldig godt organisert og vi manglet ingenting. Guidene var utrolig hyggelige og tok godt vare på oss. Vi er veldig fornøyde!
B. Langhammer

Safari i Tanzania med Zanzibar
Reisen var utmerket og alt stemte til forventningene. Vi ble godt mottatt alle steder, og på safari hadde vi en dyktig guide. Standarden på lodgene var som forventet, eller høyere. Hotell LangiLangi på Zanzibar hadde ikke lunsj til sine gjester under Ramadan. Det var et minus. Vi deltok i fine snorkleturer, og kunne absolutt tenke oss å reise med HibiscusReiser igjen, trolig på en lignende opplevelsesreise. Vi har vært i Kenya tidligere, men reisen med HibiscusReiser var bedre tilrettelagt. Vi forventet at Afrika ville bety venting og andre "utfordringer", men alt gikk etter planen. Transit/opphold/service med Qatar Airways var også av ypperlig standard hele veien.
R. Kopperud m/familie

Familieferie i Krugerparken, Sør-Afrika
HibiscusReiser tilrettela vår ferie til Zambia og Sør-Afrika. Servicen var super. Vi fikk kjempegod hjelp! Reisen var en opplevelse for livet. Vi bodde på Thanda Nani Lodge i Krugerparken i nesten en uke og ble veldig fornøyde. Hyggelig personale, hyggelig, kunnskapsrik og imøtekommende safariguide, god mat, koselig med bål om kvelden. Alt ved ferien var positivt og vi kommer gjerne igjen. Afrika lokker mer! Vi kommer garantert til å anbefale dere til andre som ønsker seg til Afrika. Tusen takk!
O. Bjørklund m/familie

Cape Town og Victoria Falls, gruppereise
Vi hadde en 3 ukers reise med Sunway Safaris, arrangert av HibiscusReiser, fra Cape Town til Victoria Falls. Servicen fra HibiscusReiser var helt fantastisk med rask respons på henvendelser og spørsmål. reisen var en fantastisk opplevelse. Guidene Johan og Feredrica var enestående, serviceinnstilte og kunnskapsrike. Bostedene var helt greie med variasjon mellom hytter, lodger, telt og hoteller.  HibiscusReiser er det mest profesjonelle reiseselskap vi noen gang har vært i kontakt med. Vi vil anbefale dere!
May Britt Haagensen og Rune Diserud

Ferie i Senegal, Espadon Hotell
Vi hadde en kjempefin ferie, bra opplegg på alle måter. Hotellet (Espadon) var svært bra, god mat, fine strender hvor vi kunne gå lange turer. Behagelig temperatur – må ha genser morgen og kveld, ville være bra med vindtett på en del av utfluktene. Vi var på mange utflukter ; til Bandia - bra. Båttur til Mbour og så på markedet + fiskemarkedet – veldig spesielt (bør oppleves), til Sine-Saloum delta; så relativt lite fugler, relativt lite tid i båt, på vei til og fra kjørte vi mye på landsbygda, besøkte 2 landsbyer/ 1 skole – svært interessant. Kjøpte ris, kjeks og sukker bl.a. og delte ut. Reiseleder, Amadou; var flink, god engelsk. Da Senegal er fransktalende betalte vi noe ekstra for å få et eget opplegg med egen guide og egen bil med sjåfør (vi betalte ca 50% ekstra for dette – det ble ikke de store summene, alt er jo relativt billig). Vi synes det var vanskelig med alle de innpåslitne selgerne og alle som skulle ha penger for sine tjenester, selv om vi vet at slik er det. Vi skulle hatt med en del smågaver hjemmefra som vi kunne ha delt ut.
Spennende, kontrastfylt, fargerik og behagelig ferie. 9 av 10 poeng. Takk for et meget godt forarbeid.
Hilsen Lynn og Roar.

Flying safari i Kenya
Vi har hatt en helt fantastisk tur, opplevelsene har stått i kø og jeg vet ikke om vi har greid å ta alt inn over oss ennå. Har møtt mange utrolig hyggelige folk som ikke kunne få gjort nok for oss og som har gjort ferien til en uforglemmelig opplevelse. Det er jo en type ferie som har fokus på dyr og vi har hatt mange spennende game-drives og fått se de dyrene vi ønsket og mer. Besøkte Meru, Samburu, Masai Mara.  Vil påpeke rask respons og god informasjon både før bestilling og i forkant av reisen. Det var mye å sette seg inn i før vi bestemte oss og satte pris på informasjon/forslag fra dere. Vi kom til et fantastisk reisemål og et fantastisk folk, og reisen overgikk forventningene. Klimaet var perfekt. Herlig med sol og varme nå på denne årstiden. Samtidig ikke så varmt at en ikke kunne dra ut på game drive 2-3 ganger daglig. Representanter ventet på oss når vi ankom, vi ble godt tatt i mot og fikk både informasjon om reisen videre og om kulturen/landet. Også på lodgene ble transporten ordnet for oss og vi trengte ikke tenke på noe når det gjaldt endringer i rutetider eller annet. Utrolig bra standard, hver av lodgene var en opplevelse i seg selv. Maten var fantastisk og servicen var over all forventning. Guidene på de ulike stedene hadde en utrolig kunnskap om dyrene og kulturen.

Vil fremheve nærheten til dyrene ved å bo i hytter/telt. Likte variasjonen i å besøke de ulike parkene med de ulike særegenheter som var i lodger (for eksempel hyttene i Elsa’s Kopje vs telt i Elephant Bedroom Camp/Masai Mara Explorer Camp) og i ulike typer dyr som kun finnes i de spesielle parkene. Fornøyd med at vi fikk oppleve alle og så mange dyr av dem som står på favorittlisten. Som flyinteresserte var også flyturene mellom lodgene en kjekk opplevelse samt ballongturen som har vært en gammel drøm. Vanskelig å trekke frem noe spesielt negativt. Vi var ikke så fornøyde med besøket på Carnivore som var noe hektisk og litt for ”amerikansk” for vår smak. Opplevde litt dårlig service der.  Totalt sett en tier på en skala fra 1-10!
Mvh Eli

Safari i Krugerparken og storbyferie Cape Town
Etter at vi fant dere på internet, gjorde vi henvendelser til dere og et par andre.
Valget falt på dere fordi;
1) Meget rask respons
2) Tilbudte et opplegg som traff vår forespørsel, mens de andre tilbudte standard reiser.
Forberedelser frem til reisen var meget bra og oppmerksomheten (24-7 tlf. nr. etc) gav trygghet.
Hele reisen gikk prikkfritt, med pick up, transport etc.
Chitwa Chitwa lodge i Kruger Parken overgikk forventningene, det gjorde også Cape Grace Hotell i Cape Town.
Chitwa Chitwa lodge i KrugerParken var en oase midt i bushen. Plass 23 gjester. Vi fikk 2 fantastiske Suiter. Stedet ligger fantastisk til, med innsjøen hvor det bodde permanent 5 flodhester og 2 krokodiller som vi så og hørte hele tiden. De var faktisk rett ved terrassene om kvelden. Litt spennende men mest spesiellt. Det kom stadig dyr til vannet og det gav en flott ramme spesiellt rundt lunsj tider. Man fikk virkelig føle seg spesiell, med egen butler, en fatastisk bartender med egen vin kjeller og et suverent kjøkken. Vi fikk fast guide og tracker på alle våre game drives, dette var topp. Vi ble kjent med de, og hvordan Chitwa Chitwa samarbeidet med de andre lodgene var topp. De hadde trackere til fots, som sporet opp katte dyrene (sommer, høyt gress – vankelig å finne). Vi fikk derfor TOPP safari. Vi så 4 av de 5 (Nese horn var ikke i området når vi var der). Vi så: Sjiraffer (5 rett etter at vi passerte gaten på ankomst).Gepard, Hannløve, Elefant, Gnu, Bøffel, Løvinner m unger, Leopard, vill hunder (meget sjelden) ++++++. Guiden var stor mann i den lokale landsbyen, Dixie, (350 innbyggere), som støttes av Chitwa Chitwa. Anbefal en tur dit. Vi ble forelsket og vil støtte utviklingen i denne landsbyen. Turen kostet 1600 Rand, som går til landsbyen. Cape Town: Topp hotell, med vanvittig service og gang avstand til Waterfront. Stilfullt og rolig atmosfære men ikke snobbete. Egen limosin service (gratis), kjørte og hentet innenfor 10 km. Vi gikk opp til Table Mountain. Det var en tøff tur 550 høydemeter, men tok ca. 1,5 timer og gjorde besøket på toppen fantastisk, ta cable car ned!
Vi skal reise igjen og kommer tilbake til dere. Jeg vil også anbefale dere til andre: TOPP. Eneste vi anger, er at vi ikke tok et par netter til på Chitwa Chitwa.
Mvh Terje Halvorsen m/familie

Kenya safari og badeferie Mombasa, og Dubai
Er ikke mye å forbedre her Venke! 🙂
Har bare positive ting å si om hele arrangementet, takk for all hjelp. Nå ligger vi ved hotellpoolen i Dubai. Bare som et innspill så var Rwanda aAir flighten fra Mombasa til Dubai veldig fin, helt ny dreamliner med maks komfort og service. Så om andre ønsker å kombinere Dubai og Afrika er det en finfin løsning 🙂
Geir&Bettina

Kenya safari og badeferie i Mombasa
Masai Mara var en stor opplevelse. Sidai Camp var og en fin opplevelse for oss. Vi følte at vi levde midt i det afrikanske. Det de ”manglet” på profesjonalitet og punktlighet ble mer enn oppveid i atmosfære, vennlighet. Reef Hotell i Mombasa er egentlig for luksus-orientert for oss nøkterne skandinaver. Men der og hyggelig betjening. God standard på rommene, god mat. Litt plagsomt med lyden fra musikken som noen kvelder var på høyere volum enn de andre kveldene. Ferien svarte til forventningen. En opplevelse for livet. God sommertemperatur i Masai Mara, svært varmt i Mombasa. Vår guide/sjåfør ved navn Pål var et funn. En ung, men dyktig sjåfør. Han visste når han skulle være forsiktig og når han måtte gi full gass. Han følte tydelig ansvar for at vi skulle oppleve det som kunne oppleves der både av dyr og annet. Han forsto at vi i blant ville være alene med vår opplevelse, men var aldri langt unna om vi skulle trenge noe eller ha noe å spørre om. (Faktisk viste det seg at når vi trodde vi var helt på egen hånd, observerte han oss omsorgsfullt på noe avstand.) Så er han reflektert, har et vennlig vesen. Det er en sjåfør/reiseleder vi vil anbefale for enhver. Sidai Camp er for folk med litt spory innstilling. Men de som har det vil trives i denne sjarmerende campen, tett på naturen, masaier og Afrika. Vi er alltid ute etter å oppleve det genuine ved det stedet vi skal til og ikke ett standard hotell eller standard mat som er likt over hele verden. Møte med mennesker fra de ulike kulturene.
Trond Rasmussen

Ferie i Senegal
Familie på 4 med to barn på 7 og 10 år: 3 ukers ferie på Hotell de Cameron:
"Spennende land for de som ønsker helt andre ting enn "Syden". Fin natur og bra klima. God informasjon fra selger. Bra service før reisen, og på reisemålet.  Bra standard på rom og ellers på anlegget. Hotellet lå flott til og kombinasjon strand/basseng var ypperlig. Bandia naturreservat med ville dyr, var flott for barna og greit for voksne. Vi så mange dyr. Stor sett fargerike og vennlige folk og spennende kultur. Flotte strender og bra klima. Veldig god mat på hotellet.